Avropa
Birliyi və Azərbaycan arasında imzalanması gözlənilən "üzünmüddəli
münasibətləri tənzimləyəcək sənəd" haqda maraqlı diskussiyalar gedir. Bu
sənədi imzalayacaq tərəf - iqtidar tam səssizliyini qoruyur, müxalifət isə
ikili yanaşma sərgiləyir. Bir tərəf sənədin bu şərtlər altında
imzalanmasını sonrakı dövrdə heç bir müsbət addım olmayacağı ilə açıqlayır.
Digər tərəf isə bu sənədin imzalanmasından sonra siyasi açılımlar olacağına
inamını bildirir. Əlbəttə hər iki tərəfin haqlı olduğu məqamlar var. Ancaq
hansı tərəfin haqlı olduğunu aydınlaşdıracaq yeganə vasitə həmin sənədin
içəriyidir ki, hələlik bunu iqtidardan başqa heç kim bilmir.
Avropa
Parlamenti 2018 ci ildə qətnamə qəbul etməklə bildirdi ki, siyasi
məhbuslar məsələsi həllini tapmalı, demokratik açılımlar olmalı və yalnız
bundan sonra Avropa Komissiyasının imzalayacağı sənəd qüvvəyə minə bilər.
Burdan Avropa aşağıdakıları örnək ala bilər və bununlada tələblərinin qismən
qarşılandığını əsas tutaraq sənədin imzalanmasına nail ola bilər.
1)
"Əliyevin 52 nəfər siyasi məhbusu azad etməsi həmin qətnaməyə qismən cavab
verir".
Biz bunun
bilincindəyik ki, 52 nəfər siyasi məhbus azad edilsə belə, həbsdə hələ də 100
nəfərə yaxın siyasi məhbus qalır və həmin məhbuslar azad edilməyincə siyasi
məhbus problemi həll olunmuş hesab edilə bilməz. Ancaq kim qarant verə
bilər ki, AB tərəfi 52 nəfərlə başlayan azadlıq yolunda "davamı da
gələcək" prinsipi ilə marağında olduğu sazişin imzalanmasına razı
olmayacaq? Və kim qarant verə bilər ki, sazişin imzalanmasından sonra digər
məhbuslar "ardı da gələcək" sözünün qüvvəsi ilə azad olunacaq?
2)
"Məhkəmələrdə islahatların başlaması demokratik açılımda önəmli
addımdır".
Bu fikrin
tez-tez iqtidar tərəfindən gündəmə gətirilməsi də təsadüfü deyil. Bir neçə
rayonda məhkəmə hakimi tutulub, vəzifəsindən kənarlaşdırılıb və.s. Ehtimal ki,
bunu da Avropa siyasi açılımın bir hissəsi kimi dəyərləndirə bilər (yəni sərf
edir deyə).
3)
"Siyasi müxalifətə qarşı yumuşalma".
Burada
AXCP sədrinin müşaviri Məmməd İbrahimin vaxtından əvvəl azadlığa buraxılması
(hərçənd ki, M.İbrahimin şərlənməsi işinin - məhkumluğunun sonuna 12 gün
qalmışdı), Mehman Hüseynovun işində "prezidentin nəzarəti ilə
barışıq təklifi", REAL Partiyası sədri İlqar Məmmədovun şərti cəzasının
qalan hissəsindən azad edilməsi və.s. Yəni Avropa bunu müxalifətə qarşı
yumuşalma kimi qəbul edə bilər (təbii ki, onlar da hər şeyin bilincindədir,
sadəcə maraqlar bunu belə qəbul etməyə sövq edir).
indi bu
durumda Avropa ilə Azərbaycan arasında, Əliyev rejiminin əlavə köklü
məsələlərdə ciddi söz vermədiyi halda imzalanan saziş xeyirli olacaqmı?
Məsələnin həllini bu sualda axtarmalıyıq.
Ancaq
bu sualda ciddi cavab verməli olan müxalif liderlər ya susur, ya da fikir
yayındırır. Məsələn dəyərli İlqar Məmmədov öz yazısında etdiyi qeydə baxaq:
"Gürcüstan, Ukrayna, Ermənistan, və Moldova ilə imzalanmış eyni növdən
olan sazişdən SONRA bu ölkələrin heç birində “saxta” adlandıra biləcəyimiz
seçki keçirilməyib. Orada seçki standartları ancaq yüksəliş yaşayıb və bunun
bizdə də təkrarlanacağını düşünmək olar". Cənab Məmmədov burada məsələni
kökündən yanlış istiqamətə yönləndirir. Adıçəkilən ölkələrdən Ermənistan
istisna olmaqla digərləri 2014 cü ilin iyun ayında sazişi
imzalayıb. Bu o deməkdir ki, Ukraynada inqilab sonrası prezident seçkiləri 2014
cü il may ayında olmuşdu və demokratik seçkilərdə Poroşenko
qalib olmuş, bir ay sonra sözügedən sazişi imzalamışdı. Gürcüstan 2012 ci il
seçkilərindən sonra hakimiyyətə gələn Bidzina İvanaşvili hökumətinin iki il
sonra (artıq onun yerinə İrakli Garibaşvili idi baş nazir) imzaladığı sazişin seçkilərə aidiyyatı yox
idi və sazişdən iki il öncə keçən seçkilər şəffaf olmuşdu. Moldovada seçki
problemini xatırlamıram. Hələ sazişi imzalamazdan 3-4 il öncə Moldovada
parlament hökumət qurmaqda çətinlik çəkirdi, bu dərəcədə demokratik seçkilər,
seçkilərdə şəffaflıq vardı. Bu baxımdan hər hansı şərtdə sənəd imzalansın,
sonra seçkilərdə şəffaflıq olacaq deyimi yanlışdır. Ancaq digər məsələrlə bağlı
optimist olmaq hər kəsin öz işidir.
Şəxsi
fikrim ondan ibarətdir ki, bu sazişin imzalanıb imzalanmamasına 1 ay qalıb və
bu müddətdə hər hansı ciddi siyasi addımın atılması zaman etibarilə mümkün
deyil, ancaq Avropa həqiqətən istəyərsə, o zaman Əliyevin qarşısına ciddi
islahat (seçki, siyasi açılım, vətəndaş cəmiyyətinə əngəl olmama və.s) sözü
qoya və bunu "çığırda-çıxırda" ondan ala bilər. Ancaq mən buna
təəssüf ki, inanmıram. Əgər sadəcə söz qarşılığında sənəd imzalanarsa, o zaman
müsbətə doğru dəyişiklik gözlənilməməlidir. Hər halda sənədin içəriyi bəlli
olduqdan sonra daha ətraflı analiz etmək və fikir söyləmək mümkün olacaq. Ancaq
biz sənədin içəriyini bilənə kimi bu imzalar atılacaqsa, o zaman ....
No comments:
Post a Comment